Skip to content

Namnskyltar gav effekt på mässan

Teorin kring namnskyltar

Mitt företag är inte stort. Det är en liten men mysig verksamhet där alla trivs med varandra och med sitt jobb. I företaget ingår min fru, en god trädgårdskunnig vän och jag. I våras ställde vi ut på en trädgårdsmässa. Det händer att vi gör det några gånger om året (oftast på våren). Det är ett väldigt bra sätt att presentera sig inför kunder och bygga sitt varumärke. Men vi gjorde en sak annorlunda den här gången från tidigare år. I år testade vi med att ha namnskyltar på oss när vi stod i montern. Det blev väldigt stor skillnad på hur våra kunder bemötte oss.

Det fungerade

Vi beställde namnskyltar från Quickbutton. Min fru hade nämligen en teori om att människor blir mer avslappnade och inbjudande om de känner till ens namn. Det lät ju rimligt så jag tänkte att vi kan testa. Vi satte oss ner och designade våra namnskyltar så att de skulle se likadana ut och ha en enhetlig stil. På Quickbuttons hemsida fanns massor med olika material och former på namnskyltar. Sedan kunde man välja mellan olika typsnitt och färger. När designen var klar skickade vi iväg den och snart kom våra namnskyltar på posten. Jag är faktiskt förvånad över vilken stor effekt det gav!

Bättre försäljning

På mässan märktes det nästan direkt att våra namnskyltar faktiskt hade exakt den funktion som min fru sa att det skulle ha. Återigen får jag säga att frugan hade rätt. Folk tilltalade oss direkt vid namn, vi märkte att stämningen och samtalen blev mer kamratliga och vi kände att folk litade mer på oss. Det var som att när vi bjöd till lite och skyltade med våra namn så vågade folk öppna sig mer. Vi hade även en rekordförsäljning på denna mässan och jag tror att mycket beror just på att namnskyltarna ledde till en positivare atmosfär vid vår monter som sedan genererade köpvilja.

 

Be First to Comment

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *